Strona główna
Aktualności

Ogólnie

Wstęp na zamek
Dojazd
Parking
Stan obecny
Historia

Władcy zamku
Ciekawostki
Legendy

Turystyka

Artykuły
Galeria

Księga gości
Warto zobaczyć

Kontakt
Bibliografia

 

 


 

 

 

Wojciech Migdał - Zamek w Melsztynie - Projekt promocji graficznej

(artykuł w całości napisany przez autora pracy)

 

 

Prace graficzne, które prezentuję na wystawie, to moja praca dyplomowa wykonana pod kierunkiem prof. Władysława Pluty pt. "ZAMEK W MELSZTYNIE - PROJEKT PROMOCJI GRAFICZNEJ". Moją inspiracją pracy były oczywiście ruiny zamku oraz zbiór informacji zebranych z różnych źródeł, które często były trudno dostępne oraz niekompletne. Jest to moja autorska próba rekonstrukcji średniowiecznego zamku melsztyńskiego.

Praca wykonana jest w technice wydruku cyfrowego w formacie 1000x700 mm z zastosowaniem narzędzia jakim jest komputer oraz programy graficzne (w tym wypadku Blender 3D oraz Adobe Photo Shop 2D).

Może trochę opisu programów zastosowanych w mojej pracy.

Pierwszym zadaniem mojej pracy było zaprojektowanie logo („logo, czyli graficzna forma przedstawienia symbolu i nazwy firmy. Terminu "logo" używamy dla całego znaku, składającego się z sygnetu i logotypu (tekstowego przedstawienia nazwy). Potocznie terminem "logo" nazywany jest także sam sygnet (symbol, znak graficzny). Dodatkowym elementem, coraz chętniej wprowadzanym do logo, bywa hasło firmowe.")¹  zamku melsztyńskiego. Logo wykonane w programie 2D to również ciężka praca z naciskiem na kreatywność projektanta, grafika. Polega ona na zebraniu odpowiednich materiałów, przestudiowaniu ich oraz podjęciu pierwszych szkiców koncepcyjnych w tym wypadku  logo.

Kolejnym zadaniem było modelowanie (proces tworzenia i modyfikacji obiektów trójwymiarowych za pomocą specjalizowanego programu komputerowego, zwanego modelerem. Modeler dostarcza zestawu niezbędnych narzędzi, a także często zbioru podstawowych figur (w j. ang. primitives) , np. prostopadłościanów, kul, torusów i innych, które można wykorzystać od razu przy budowaniu obiektów oraz renderowanie (proces tworzenia dwuwymiarowej prezentacji obiektu na podstawie jego kształtu i właściwości powierzchni (tj. obrazu do wydrukowania lub wyświetlenia na monitorze))² w programie 3D to tygodnie ciężkiej czasami irytującej pracy przed monitorem, bo praca w programie trójwymiarowym to „modelowanie, rzeźbienie, budowanie" danego przedmiotu, z wykorzystaniem interfejsu programu. Czasami jeden mały szczegół może pochłonąć większość czasu całej pracy.

 

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 


 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 

www.agnes.estrefa.pl/wojciech

 


¹http://ealw.com/faq1.htm
²
http://pl.wikipedia.org/wiki/Modelowanie_(informatyka)


Wojciech Migdał

 

            

    

dodano: 30 wrze śnie 2008           

Galeria:






 

 

 

Copyright (c) 2007 - 2010 by pitos. Wszelkie prawa zastrzeżone